Den kända bilsajten Bilweb.se känner många svenskar till, då denna sajt varit igång sedan år 1996, men år 2012 förbättrades sajten radikalt, då denna sajt, som redan tillhörde de mest besökta sajterna i hela landet, då köptes av 203 Web Group, ett av de största Internetföretagen i Sverige. Tack vare detta fick Bilweb.se nämligen ett storföretag med erfarenhet av även andra hemsidor bakom sig, och detta gjorde att sajten började förändras och förbättras i samband med, och efter detta. Bland annat lades nya funktioner till på sajten, och man började även satsa mer på sökmotoroptimering och att få nya besökare, på nya sätt.
Även designen kommer att förändras ganska radikalt, har 203 Web Group meddelat, allt för att göra sajten mer användarvänlig för besökarna. Precis som andra sajter som koncernen driver, som t.ex. AllaAnnonser.se och Matklubben.se (Sveriges största matcommunity) är sajten nämligen väldigt användardriven, och utgår alltid från besökarna, istället för dem som driver sajten.
Varför var då dessa ändringar nödvändiga?
Förvisso var Bilweb.se även innan 203 Web Groups förvärv en av de mest framgångsrika sajterna inom sin nisch, men Internet och sajter förändras hela tiden, i takt med att alla som surfar blir mer Internetvana och kunniga. Därför är även förändringar av sajten nödvändiga.